قیمت غذای سگ هاسکی انواع مواد استفاده شد در آن
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
قیمت غذای سگ هاسکی انواع مواد استفاده شد در آن
پنج شنبه 24 آذر 1401 ساعت 21:47 | بازدید : 503 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای سگ هاسکی چیست؟

غذای مورد علاقه سگ هاسکی چیست؟ بهترین غذای سگ هاسکی که بتواند رشدونمو سگ را تضمین کند، چه غذاییست؟ جواب این سوال می تواند دشوار باشد زیرا هاسکی سیبری با هاسکی آلاسکا متفاوت است. مهم نیست که آن ها چه ترکیبی از هاسکی دارند. این نوع سگ بسیار قوی برای زندگی در سرما و سخت تر کارکردن نسبت به بسیاری از سگ های دیگر تربیت شده است. به همین دلیل، صاحبان سگ باید بدانند که غذای سگ هاسکی سیبری بسیار اهمیت دارد. هاسکی ها ورزشکاران حرفه ای در دنیای سگ ها هستند. توله های پشمالوی هاسکی حس شوخ طبعی بسیار خوبی دارند و زندگی شما را شاد و سرگرم کننده می سازند. قیمت غذای سگ هاسکی با توجه به مقدار، کیفیت و نرخ بازار متفاوت است. در این مقاله به نکات مهمی از خرید غذای سگ هاسکی می پردازیم.

نکات خرید غذای سگ هاسکی

برای داشتن تغذیه کامل، هاسکی شما باید مواد مغذی را از منابع مختلف دریافت کند. دوست پشمالوی شما نیاز به دریافت پروتئین از مواد با کیفیت بالا دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که به دنبال گوشت واقعی در داخل محصول باشید. پنج عامل اساسی بر تغذیه متعادل تأثیر می گذارد و این عوامل عبارتند از:

  • ویتامین هاتوله سگ شما به یک درصد ویتامین در غذای خود نیاز دارد تا بینایی خود را تا زمانی که ممکن است حفظ کند.
  • کربوهیدرات هاکربوهیدرات ها روده بزرگ سگ شما را سالم نگه می دارند و هضم آن را آسان می کنند.
  • مواد معدنی: تا چهار درصد مواد معدنی مفاصل هاسکی را قوی نگه می دارند.
  • چربی: چربی به سیستم ایمنی سگ هاسکی کمک می کند. مراقب باشید برای توله هایی که به اندازه کافی تحرک ندارند، چربی می تواند منجر به مشکلات شدید چاقی شود. بنابراین در خرید غذای سگ هاسکی یک ماهه و دو ماهه باید دقت کنیم.
  • سبزیجات و میوه ها: آن ها سرشار از فیبر و کالری کم هستند که به یک میان وعده خوشمزه و سالم برای دوستان شما تبدیل می شوند.

غذای خشک سگ هاسکی، حاوی پروتئین از طیف وسیعی از گوشت های با کیفیت بالا است. در غذای خشک سگ هاسکی مرغ، بوقلمون و شاه ماهی داریم. ماهی به بدن هاسکی شما آمینو اسیدهای کافی برای پوشش کرکی زیبای خود می دهد. اسیدهای آمینه نیز درصورتی که سگ شما پوست خشکی داشته باشد، مفید است.

برنامه برای غذای توله سگ هاسکی چیست؟

برنامه تغذیه به سن دوست پشمالو شما نیز بستگی دارد. توله سگ هاسکی باید وعده های کوچک اما مکرر بخورد. با افزایش سن تعداد وعده های غذایی در روز کاهش می یابد. در ادامه، متوجه خواهید شد که سگ ها چند وقت یکبار باید غذا بخورند.

  • دو تا چهار ماهگی: چهار وعده
  • چهار تا شش ماهگی: سه وعده
  • شش تا هشت ماهگی: دو تا سه وعده
  • هشت ماهگی به بالا: دو وعده

این قانون یک قانون جهانی برای همه نژادها را نشان می دهد. علاوه بر این، غذای بالغ باید به هاسکی بالغ در مقابل غذای توله سگ یا غذای سگ مسن به سگ های مسن داده شود.

غذاهای مضر برای سگ هاسکی

در قسمت قبل مقاله غذای سگ هاسکی با مواد موردنیاز در رژیم غذایی این سگ ها آشنا شدیم. سگ های هاسکی در برابر آلرژی های غذایی به ویژه آن هایی که از غلات ایجاد می شوند بسیار مقاوم هستند. به همین ترتیب، آن ها تقریباً هر چیزی را می توانند بخورند.بااین حال، لازم است که بعضی از موادغذایی را از رژیم غذایی این سگ ها حذف کنید. در ادامه این موارد را به شما معرفی می کنیم.

  • شکلات:شکلات های حاوی تئوبرومین که یک محرک قلب شناخته شده است، منع زیادی در تغذیه سگ ندارند. همچنین تحقیقات فعلی حاکی از آن است که شیر یا شکلات های سفید، در مقادیر کم، می تواند برای سگ ها بی خطر تلقی شود. اما به طورکلی استفاده از شکلات در رژیم غذایی هاسکی ایده خوبی نیست!
  • سیر و پیاز:سیر و پیاز باعث تخریب گلبول های قرمز هاسکی سیبرین می شوند. همچنین این مواد می توانند منجر به کم خونی شوند و باعث شوند که هاسکی شما احساس ضعف و بی حالی کند.
  • مقادیر بیش ازحد لبنیات:لبنیاتی مانند شیر سرشار از کلسیم و همچنین پروتئین و چربی هستند. متأسفانه، دادن بیش ازحد این محصولات به هاسکی سیبری باعث ایجاد علائم گوارشی مانند اسهال و گرفتگی می شود.
  • چربی و استخوان های پخته شده:همانطور که گفته شد غذای سگ هاسکی سیبرین باید شامل چربی باشد. بااین حال، چربی زیاد می تواند سگ شما را مستعد ابتلا به پانکراتیت کند.استخوان های پخته شده نیز مضر هستند زیرا به راحتی می توانند به دیواره مخاط معده یا روده سگ شما آسیب برساند.

 

قیمت غذای سگ هاسکی

امروزه انتخاب غذای سگ که از تمام لحاظ مناسب و کامل باشد، بسیار دشوار است زیرا باید تمام مواد لازم را داشته باشد، قیمت مناسبی داشته باشد و از همه مهمتر اینکه با ذائقه غذایی سگ مطابقت داشته باشد. بدن سگ های هاسکی به پروتئین زیادی احتیاج دارد زیرا بسیار پر جنب و جوش هستند و سریع رشد میکنند ولی این به تنهایی کافی نیست. میدانید که این نژاد از سگ ها کاملا گوشت خوار نیستند و باید مقداری سبزیجات برای تغذیه روزانه شان در کنار غذای خشک مصرف کنند تا به عملکرد صحیح دستگاه گوارش و تقویت آن کمک کند. قیمت غذای سگ هاسکی میتوانید  با توجه به انواع و کیفیت و موارد استفاده شده از موارد زیر استفاده شود و در قیمت آن نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت یا اگر غذای خشک مخصوص سگ میخورد توجه کنید که در غذایی که انتخاب میکنید موجود باشند:

  • مرغ
  • گوشت قرمز
  • میوه (به جز انگور،کشمکش،الو،گوجه)
  • سبزیجات
  • ماهی
  • تخم مرغ پخته شده (به میزان کم)

بیشتر دامپزشک ها مخلوطی از 20% غذای مرطوب و 80% غذای خشک را توصیه میکنند.میتوانید از غذای خشک، کنسرو و میوه در غذای سگ هاسکی استفاده کنید و برای تکمیل نیاز های غذایی او از انواع مکمل ها، تشویقی ها مناسب ذائقه سگ و گاهی میوه هایی چون سیب پوست کنده شده و هندوانه استفاده کنید یا انواع میوه های خنک شده را به عنوان تشویقی به آنها بدهید.

مقدار غذای سک هاسکی باید چقدر باشد؟

مواد لازم برای رژیم غذای سگ هاسکی را عنوان کردیم، اما اینکه چه مقدار از این مواد در غذای سگ وجود داشته باشد، به عوامل خاصی وابسته است. به صورت کلی، مقدار غذای هاسکی ها به چهار عامل زیر بستگی دارد:

  1. سن سگ هاسکی
  2. وزن سگ هاسکی
  3. وضعیت سلامت و روحی سگ هاسکی
  4. مقدار فعالیت و متابولیسم سگ هاسکی

بنابراین وقتی شما می خواهید از یک هاسکی نگهداری کنید، باید این چهار فاکتور را با دامپزشک در میان بگذارید تا وی دقیقاً براساس شرایط سگ تان، مقدار و رژیم غذای مناسب با آن را به شما ارائه کند. اما در ادامه، به صورت کلی نوع رژیم و مقدار غذای سگ های توله و بالغ را نیز بررسی خواهیم کرد تا در صورتی که به هر دلیلی به دامپزشک دسترسی نداشتید، از این راهنما استفاده کنید.

غذای سگ هاسکی بالغ

هاسکی های بالغ به صورت طبیعی در حیات وحش، اهل کار و سختی هستند. آن ها حتی می توانند با خوردن یک غذای اندک هم ساعت ها بدوند یا سورتمه بکشند. هاسکی ها اصلاً شکمو نیستند و تقریباً اکثر آن ها حتی در صورتی که غذای زیادی را در برابرشان قرار دهید، فقط مقداری از آن را استفاده می کنند.

به صورت کلی غذای سگ هاسکی بالغ در طول روز، باید دو تا سه درصد از وزنش باشد. برای مثال، اگر سگ هاسکی بالغ شما ۴۰ کیلوگرم وزن دارد، مقدار غذای آن باید بین ۸۰۰ تا یک کیلوگرم باشد. همچنین اگر سگ بالغ شما حدود ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، غذای آن باید مابین ۶۰۰ تا ۷۵۰ گرم در روز باشد. همین فرمول را می توان برای سایر وزن ها نیز لحاظ کرد. سعی کنید مقدار موردنیاز سگ بالغ را در یک یا دو وعده در اختیار هاسکی تان قرار دهید.

اگرچه هاسکی ها می توانند از اکثر غذاهای انسان ها هم استفاده کنند، اما بهتر است تا جاییکه برای شما ممکن است، غذای خانگی یا تجاری مخصوص سگ را برای آن قرار داده و از دادن غذای خودتان به سگ ها و سایر حیوانات خانگی تان خودداری کنید (مگر اینکه به غذای اصلی حیوان دسترسی نداشته باشید).

 




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 482
:: بازدید ماه : 4798
:: بازدید سال : 17836
:: بازدید کلی : 43243